Hello Kitty ♥

Thankyou ♥

Jun 26, 2013

Biar Dia Pergi


Aku baru baca Kak Fynn punya coretan. 
Bila baca isi dan fahami satu post ni, 
Baru aku sedar.

Bodoh sebenarnya aku ni.
Meratapi benda yang tak mungkin ada untuk pandangan hadapan. 

Dan bodoh juga aku konon konon  berpegang pada phrase " 

" If you love someone, set him / her free
If he/ she love you they will come back to you "

Yes He come back , but not to be yours . Just to hurt you once , and leave a deep scar. 

Tapi bodoh yang aku nak cakap tu adalah untuk diri aku 4 bulan yang lepas.
Sekarang aku tak hadap pun .
Pandang lagi lah aku tak ingin.

Ingat lelaki. 
Jangan menagih bila kau dah buang.
Sebab kau adalah ibarat anjing kurap yang meminta belas ehsan dari bekas tuan mu, 
untuk kembali menjadi pejaga dan penghibur hatinya. 




 when people say "if you love someone, set him free"--i feel like jumping off my seat and say "bullcrap!".
kita semua pernah ada fasa denial bodoh macam ni. WHO STARTED THAT BULL?
rasa macam nak ambik time travel, go back to my old self and slap me dead.
terima kasih tuhan kerana tak pernah mengembalikan apa yang KONON2 aku biarkan TERBANG pergi.
"if they love you--they will come back eventually"
BAPAK BODOH CITA2 JUVANA KITA.
kenapa kita nak balik orang yang SANGGUP tinggalkan kita, biar kita hancur macam mak bapak kita tak pernah tatang kita sepenuh nyawa, kemudian balik pada kita SELEPAS dia sedar memang tak akan ada sesiapa yang SANGGUP kasihkan dia sehebat kecekalan kita?
sebab itulah tak usah bercinta lama2.jadi bodoh sahaja.
cause when you are locked by the beautiful bond of husband and wife--you will have the courage to say:
"set WHAT free? this is my masjid. i will FIGHT for it".
maka adik2.kalau orang nak blah--bagi dia pergi.
orang tua2 cakap:
nasi tak kerak,kopi tak dingin,orang tak hendak,kita tak hingin.
KITA--ada harga  ; Fynn Jamal

Dan ingat perempuan (selfreminder), 
Biarlah dia pergi kalau dia nak  pergi.

Bertahan untuk sakit masa akan datang.
Bukan satu kepastian.

DIA tahu yang pergi itu memang bukan yang terbaik untuk kau
Walaupun sepuluh tahun engkau bercinta tanpa ikatan suami isteri.

Biar dia pergi.

Thank you Kak Fynn sebab sedarkan perempuan seperti aku.
sebenarnya aku dah lama sedar.

cuma bila baca kokping tulis ni aku macam,
yeah yu go girl