Hello Kitty ♥

Thankyou ♥

Aug 22, 2013

UNTUK SEKETIKA

Untuk seketika.
Malam yang gelap aku rasa panjang.
Siang yang terik aku rasa kering.
Hening.
Dingin.

Sepurnama aku menangisi pedihnya hati di siat sang teruna.
Sepurnama itu aku menyimpan perasaan benci.
Sepurnama itu jua aku mencongak kepulan awan untuk mengumpul kekuatan. 
Sepurnama aku bertapa membuat perhitungan.

Untuk seketika
Aku lemas dalam pertanyaan
Khilafku apa ? 
Mempersoalkan sesuatu yang tidak pasti.
Bukan aku sang penjawabnya.

Sepurnama engkau pergi tanpa peduli
Sepurnama itu rintihan aku kau biarkan sepi
Sepurnama itu kau anggap aku anjing kurap yang meratapi
Sepurnama itu aku tahu kau tak akan jilat apa yang telah engkau ludah.

Andai diamku menenangkan mu. 
Jangan robek lagi hati ini
Biar ia pergi bersama nafas hela mu.
Untuk aku simpan segala cinta tanpa infiniti. 
Kepada dia yang berhak memiliki.